Sisältö

MS-tauti ja hyvinvoinnin osa-alueet

Hyvinvoinnin osa-alueet

hyvinvoinnin_osa-alueet-1-2.jpg

Oma paras vointi koostuu aina yksilöllisistä tekijöistä. Liikunta, ravinto ja lepo luovat kuitenkin pohjaa meidän kaikkien hyvinvoinnillemme. Lue täältä vinkkejä hyvinvoinnin kohottamiseen ja ylläpitoon.

Hyvinvoinnin osa-alueet

Vertaiskokemukset, tutkimustulokset ja asiantuntijaneuvot johtavat usein myös omiin oivalluksiin. Tämä hyvinvointia käsittelevä tietopaketti on koottu tukemaan MS-potilaiden itsehoitoa. Oma paras vointi koostuu aina myös yksilöllisistä tekijöistä. Liikunta, ravinto ja lepo luovat kuitenkin pohjaa meidän kaikkien hyvinvoinnillemme. Silloin, kun mieli pelaa samaan pussiin konkreettisen tekemisen kanssa, voimme taatusti paremmin kuin stressaantuneina tai itseämme piiskaten. Tässä tekstiosiossa kiinnitämme erityistä huomiota oman minän voimaannuttamiseen. Lempeä asenne itseä kohtaan sallii myös epätäydellisyyden ja epäonnistumiset. Täysi elämä ei tarkoita täydellisyyttä. Täyteen elämään kuuluu aina säröjäkin.
hyvinvoinnin_osa-alueet-1-2.jpg

Mielen hyvinvointi

Kehon ja mielen hyvinvointi kulkevat käsi kädessä. Oman mielen eli itsetuntemuksen, asenteen ja mielenrauhan treenaaminen kannattaa yhtä lailla kuin fyysisen kunnon harjoittaminenkin.

Lue lisää »
Itsetunto.jpg
hyvinvointi_asenne-1-2-3.jpg
Vertaistuki.jpg

Yhteisöllisyys ja vertaistuki

Lue lisää »